login

Wystąpienie do Prezydenta Lublina z dnia 10. 12. 2012 r

    • no name
    •                                         UWAGA:

      Są to moje osobiste propozycje

      •            -   nie jest to stanowisko

      •                Politechniki Lubelskiej

      •  

      •  

        Dr inż. Antoni Jakóbczak             Lublin, dn. 10. grud. 2012 r.

        www. jakobczak.pollub.pl

         

         

         

                                                  Do

                                    Prezydenta Miasta Lublina

                                    Pana Doktora Krzysztofa Żuka

         

         

         

         

              W związku z budzącymi mój niepokój informacjami przekazanymi w dniu 13. 11. 2012 r. w TV Lublin w audycji „Rozmowa Panoramy Lubelskiej” o godz. 18,50, w której potwierdził Pan rozpoczęcie w najbliższych miesiącach tylko ograniczonych prac modernizacycjnych na skrzyżowaniu ul. Filaretów z ul. Głęboką, przesyłam Panu Prezydentowi treść liczącego 48 stron opisu argumentacji pt. „Obwodnice Warszawy które zlikwidowałyby korki w jej centrum”. Liczący 8 stron Wstęp do tej argumentacji w wersji papierowej doręczyłem uczestnikom IV Kongresu Towarzystwa Urbanistów Polskich w dniu 20 i 21 września 2012 r. Zgodnie z moją obietnicą złożoną uczestnikom tego Kongresu, dołączoną tutaj całą w/w argumentację zamieściłem także na mojej stronie internetowej. Argumentacja ta wykazuje, że również w Warszawie nie jest możliwe wyeliminowanie korków w jej centrum przez utworzenie tylko dużych obwodnic: „Śródmiejskiej”, „Miejskiej” i „Ekspresowej”. Natomiast dla uzyskania tego celu konieczne jest utworzenie całej baterii mniejszych obwodnic znajdujących się na obszarze pokazanym na kopiach na str. 24 i 25 oraz 42 dołączonego tekstu. Na str. 42 obszar ten zakreskowany jest prawoskośnie.

               Opracowując tę argumentację natknąłem się na opracowane zaledwie przed 3 - ma lub 4 – ma laty rozwiązanie węzła u zbiegu Al. Jerozolimskich i ul. Nowolazurowej, któr jest dowodem na kardynalnie błędne oczekiwania animatorów rozwoju układu transportowego Warszawy, które odnoszą się do stosowania wewnątrzmiejskich obwodnic. Przykład tego węzła jest dowodem na to, że również ci animatorzy (przecież fachowcy) nadmiernie dużą uwagę przywiązują do oddziaływania danej wewnątrzmiejskiej obwodnicy na strumienie samochodów generowane przez źródła znajdujące się

      •                                                                                      VERTE

        wewnątrz danej obwodnicy i jednocześnie bagatelizują znaczenie oddziaływania danej obwodnicy na strumienie samochodów generowane przez źródła znajdujące się na zewnątrz danej obwodnicy. W dołączonej tutaj argumentacji w dolnej części str. 16 oraz kilku kolejnych stronach znajduje się szerszy opis, który dotyczy tych w/w błędnych oczekiwań niektórych w/w warszawskich fachowców, przy czym obawiam się że podobne błędne oczekiwania w naszym lubelskim środowisku mogą być bardziej powszechne.

                Mam nadzieję, że znajdzie Pan czas na dostatecznie uważne przeczytanie nawet tylko tych kilku stron, także końcowej części wniosku nr 9. 2. oraz uzasadnienia pewnego paradoksu, które wykazuje, że nie ma w tym żadnej sprzeczności iż Trasa Toruńska w Warszawie jest trasą ŚREDNICOWĄ – pomimo tego, że przebiega w odległości ok. 4,5 km od środka centrum Warszawy, natomiast pod pewnymi warunkami Al. Niepodległości może być elementem obwodnicy – pomimo tego że jest idealnie prosta i przebiega w odległości zaledwie 2 km od tego środka.

         

                                                      Z poważaniem - A. Jakóbczak

         

         

         

         

         

         

                                 W załączeniu:

         

      •        -    48 stron tekstu pt: ”Obwodnice Warszawy

      •              które zlikwidowałyby korki w jej centrum”

       

                                Do wiadomości:

       

      - Wiceprezydent Miasta Lublina – Mgr Stanisław Kalinowski

      1. - Przewodniczący Rady Miasta Lublina - Mgr Piotr Kowalczyk

      2. - Dyrektor Biura Planowania U.M. - Mgr inż. Elżbieta Matuszak

      3. - Dyrektor Zarządu Dróg i Mostów U. M. - Inż. Kazimierz Pidek

      4. - Dyrektor Wydziału Architektury i Budownictwa U.M.- Mgr inż. Mirosław Hagemejer

      5. - Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie – Mgr inż. Lech Pudło

      6. - Z-ca Dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie – Mgr inż. Anna Smarzewska

      7. - Radni Rady Miasta Lublina

      8. - Dr inż. Andrzej Brzeziński - firma „TransEko” Warszawa, ul. Lwowska 9

      9. - Mgr inż. arch. Elżbieta Kraszewska – Przew. Oddz Lubelskiego Tow. Urbanistów Polskich

      10. - Prof. Jan Pomorski – Przewodniczący Rady Rozwoju Lublina przy Prezydencie Lublina

      11. - Prof. Stanisław Michałowski - J. M. Rektor UMCS – Przew. Komisji „Lublin przyjazny..” Rady RL przy Prezydencie L.

      12. - Poseł Lech Sprawka – kandydat na Prezydenta Lublina w wyborach w 2010 r.

      - przypadkowi mieszkańcy Lublina.

       

       

      •  
    • Wersja do druku

Politechnika Lubelska Wydział Inżynierii Budowlanej i Sanitarnej 20-618 Lublin, ul. Nadbystrzycka 40

Copyrights © WIBiS PL 2007 projekt: www.adm-media.pl